יום שלישי, 17 בינואר 2012

כאב


כאב הוא בלי ספק אחת הבעיות הרפואיות המובהקות והחשובות ביותר שמטרידות כל אחד. אם בעבר לא היה נהוג להתייחס לכאב כאל בעיה בפני עצמה, הרי שבשנים האחרונות המצב השתנה והרפואה מתייחסת לתופעת הכאב כאל בעיה בפני עצמה שיש לטפל בה.

כאב - מה זה בעצם?

הרופאים מבינים שכאב פוגע בצורה משמעותית באיכות החיים, ביחוד כאשר מדובר בכאב כרוני שאינו מרפה מהחולים שסובלים ממנו. ברוב בתי החולים בארץ פועלים כיום רופאים אשר תחום ההתמחות שלהם הוא טיפול בכאב. בחלק מבתי החולים יש גם מרפאות כאב מיוחדות שבהן מטפלים באנשים שסובלים מכאבים כרוניים. ישנם סוגי כאב רבים, כמובן, החל מכאבי ראש, דרך כאבי גפיים - בידים או ברגליים, כאבי ברכיים, כאבי בטן וגם תופעות כאב מפושטות אשר פוגעות בחלקים שונים של הגוף ומאפיינות מצבים כמו פיברומיאלגיה או מחלת היאפים וכו'.

לעתים קרובות מקור הכאב אינו ידוע והוא יכול לנבוע מסיבות שונות כמו תאונה פיזית או בעיות במערכת העצבים. אם אתם סובלים מתופעות של כאב כרוני בהחלט מומלץ לקבל הפנייה מרופא המשפחה ולהיבדק במרפאות כאב כדי לבדוק כיצד ניתן לטפל בבעיה.

כאב טיפולים

חשוב לדעת שכיום יש טיפולים רבים נגד כאב. הטיפולים תלויים כמובן בסוג הכאב, במקור שלו, בעוצמה שלו ובתופעות רפואיות נוספות שמהן סובלים המטופלים. חלק מהטיפולים נגד כאב כוללים טיפולים מסורתיים כמו שימוש בתרופות משככות כאבים, אבל מכיוון שלתרופות האלה יש לא מעט תופעות לוואי לא נעשה בהן בד"כ שימוש רב. לעומת זאת יש תרופות אחרות, אשר יוצרו במקור ע"מ להיאבק בתופעות אחרות, אך עם הזמן התגלה שהן עוזרות לטפל גם בבעיות כאב.

טיפולים נוספים כוללים, בין השאר, טיפולים חשמליים אשר הוכחו כמפחיתי כאב, למשל בבעיות של כאבים בידיים או כאבי גב, וכן טיפולים שכרוכים בפיזיותרפיה ושימוש במערכות של כלים ותוספות ריהוט וציוד מיוחדות, אשר השימוש בהן עוזר לשקם את הגוף, כמו ציוד ארגונומי למחשב, נעלים מיוחדות אורטופדיות שמסייעות להילחם בבעיות כמו כאבי ברכיים וכו'.