יום רביעי, 18 בינואר 2012

כאב ראש



מי מאיתנו לא סובל מדי פעם מבעיית כאב ראש? כמעט כל אחד במהלך חייו סובל מכאבים אשר ממוקדים באיזור החשוב ביותר כמובן בגוף שלנו, כלומר איזור הראש. ישנן סיבות רבות שגורמות לבעיות של כאב ראש והטיפול בכאבים קשור כמובן לסיבה שגורמת לכאב הראש המדובר. לעתים קרובות מדובר בכאב פשוט שבא וחולף ואין לו עוצמה גדולה. במקרים כאלה לעתים קרובות מדובר בסה"כ בכאב שנגרם בשל צמא, רעב, מתח נפשי, וכל מה שצריך לעשות כדי שהוא יעבור זה לנוח קצת, לשתות מים, לאכול משהו ולחכות

 אבל במקרים רבים כאב ראש יכול להיות גם בעייה חריפה בהרבה. כאב ראש נגרם כמובן כאשר יש לנו חום גבוה והחום מטפס. במקרה כזה נטילת משככי כאבים שמשמשים גם לצרכי הורדת חום הם הטיפול המקובל לבעיית כאב ראש שנגרמת כתוצאה מחום. לעתים קרובות יש אנשים שסובלים את בעיית כאב הראש מסיבות אחרות. בד"כ הם סובלים ממה שנקרא מיגרנות, כלומר כאבי ראש עזים שמאופיינים בכך שהם תוקפים צד אחד של הראש ומלווים לעתים בסחרחורות, בחילות וגם בתחושות של טשטוש בראייה.

כאב ראש - מיגרנות

מיגרנות הן תופעה קשה מאד ואנשים שסובלים ממנה בצורה חריפה זקוקים לטיפול רפואי שכולל לעתים קרובות גם תרופות, שניתנות ע"י רופאים המתמחים בכך. אחרים נעזרים ברפואה משלימה כמו דיקור סיני והומאופטיה. סיבות אחרות נפוצות שגורמות לבעיות כאב ראש קשורות להתייבשות חריפה, דבר שמאפיין אנשים שנמצאים שעות ארוכות בשמש כמו חיילים, ספורטאים, מצילים וכו', ובכל מקרה כזה חובה לקבל טיפול רפואי בהקדם ויש להתפנות במהרה לבית חולים סמוך, מכיוון שמדובר במצב מסוכן מאד.

כאב ראש – בדיקות

 אם סובלים מבעיית כאב ראש שאינה עוברת חוזרת ונשנית, עליכם לגשת לרופא המשפחה שלכם ע"מ להתחיל בסדרת בדיקות. לעתים קרובות בעייה כזו מצביעה על סיבות פנימיות שאותן יש לבדוק בצורה מקיפה. בכל מקרה, אם אתם לא מצליחים להתגבר על הבעייה, אתם יכולים להתייעץ עם מרפאות כאב שעוסקות בנושא בצורה מיוחדת. חשוב מאד לא להתרגש מכל כאב ראש קל ולמעשה כל אחד סובל מבעיית כאב ראש מדי פעם, אבל מצד שני גם לא להזניח את הבעייה, ואם היא חוזרת ונשנית – לפנות לרופא שיעזור לכם לבדוק אם אין סיבה עמוקה יותר לבעיית כאב הראש ממנה אתם סובלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה