יום חמישי, 19 בינואר 2012

כאב נפשי


כאב נפשי הוא בעייה חמורה מאד, לא פחות ולפעמים אפילו יותר, מאשר כאב פיזי. נכון, קשה הרבה יותר להבחין בכאב נפשי כאשר הוא תוקף אנשים הקרובים לנו מאשר בכאב פיזי, אבל זה לא אומר שהסבל שחשים אנשים שסובלים מבעייה שכזו פחות. כאב נפשי יכול כמובן גם לגרום לכאבים פיזיים, שהרי ידוע שיש קשר הדוק בין הנפש לבין הגוף.

כאב נפשי יכול להיות כמובן ברמות שונות. ברמות הנמוכות שלו הוא בעצם סוג של עצבות שמתרחשת כאשר אנו סובלים מאירועים עצובים בחיינו. עם זאת, כאב נפש יכול להיות גם בעייה חמורה בהרבה, שמהווה בעצם סוג של סימפטום למחלה שיש לטפל בה, כמו דכאון קליני. כיום הרפואה מתייחסת בצורה חשובה מאד לנושא הזה ומציעה טיפולים מסוגים שונים לבעיות של כאב נפש שהופכות לבעיות חמורות. ניתן כמובן לפנות לפסיכולוגים אשר מציעים טיפול ראשוני, ובמקרים חריפים יותר - לקבל גם טיפול פסיכיאטרי, שכולל כדורים אשר מסייעים להתמודד עם בעיית כאב נפש. אם יש כדורים לדיאטה, אז למה לא לבעיות נפש?

כאב נפשי - מה עושים?

אם אתם סובלים מבעיית כאב נפשי, אתם יכולים להתייעץ על כך עם רופא המשפחה שלכם, שעשוי להפנות אתכם ליעוץ של פסיכולוג או פסיכיאטר. בעיית כאב נפשי היא בעייה רפואית כמו כל בעייה אחרת וחשוב לטפל בה בזמן כדי למנוע הידרדרות והשלכות חמורות שלה. בעזרת טיפול רפואי מתאים ניתן כיום להשיג שיפור משמעותי כאשר אנשים סובלים מבעיות של הנפש. לא משנה אם מדובר בבעיות כמו חרדה, ביישנות, דכאון וכו' – כמעט לכולן יש היום טיפולים רפואיים שיכולים לעזור להן, ובשילוב עם טיפול התנהגותי ופסיכולוגי התוצאות לעתים קרובות טובות מאד.

כאב נפשי הוא לא דבר שיש להתעלם ממנו, אלא מומלץ לדבר עליו עם סביבתכם כדי שתוכל לעזור לכם. כאשר אנו נמצאים במצב כזה, לעתים קרובות אנו מסתגרים בעצמנו ומתנתקים מהחברים והמשפחה התומכת. חשוב מאד להימנע מכך ככל האפשר – זו בדיוק התקופה שבה אנו זקוקים למירב העזרה האפשרית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה