יום שלישי, 24 בינואר 2012

כאב כרוני


כאב כרוני הוא הגדרה למצב שבו האדם סובל מבעיית כאב שאינה באה וחולפת כמו כאבים אחרים, אלא חוזרת שוב ושוב. בעיית כאב כרוני היא בעייה שיכולה לגרום לסבל רב ולשיבוש של ממש בהרגלי החיים של כל אדם. מידת ההשפעה שלה על חיי האדם תלוייה כמובן בעוצמות של הכאב וכן בתכיפות שבה הבעייה תוקפת את מי שסובל ממנה. 

כאב כרוני - ממה זה נגרם

בעיות של כאב כרוני יכולות להיגרם ממגוון רחב מאד של סיבות. ישנן בעיות של כאב כרוני שהמקור שלהם הוא עצבי וקשור לבעיות במערכת העצבים. במקרים אחרים, בעיות של כאב כרוני נובעות מפציעה כלשהי שהתרחשה בשל תאונה או כתוצאה של מחלה שעברה והשאירה נזקים בגוף. לא משנה מהי הסיבה שבגללה אתם סובלים מבעייה של כאב כרוני, כיום אפשר למצוא יותר ויותר טיפולים אשר עוזרים להתמודד עם בעיית הכאב עצמה ולהפחית את רמת הכאב ואת תכיפות הכאבים, כל זאת, כאמור, גם בלא לטפל במקור עצמו של הכאב התוקף אתכם.

הרופאה המערבית למדה להכיר בשנים האחרונות בבעיות של כאב כרוני כבעיות בפני עצמן שזקוקות לטיפול. לא מעט מחקרים שנערכו בשנים האחרונות בדקו כיצד ניתן להקל על אנשים שסובלים מבעיות של כאב כרוני. ברחבי הארץ פועלות לא מעט מרפאות כאב שזוהי ההתמחות שלהן. במפראות הללו מציעים למטופלים סל של טיפולים שונים אשר נועד לעזור להם. לצד העזרה הרפואית מקובל במקרים רבים להיעזר גם בעזרה פסיכולוגית, אשר עוזרת למטופלים ללמוד כיצד להתמודד מבחינה נפשית עם ההשפעה של בעיות כאב כרוני. 

מחקרים מלמדים שאנשים רבים אשר סובלים מבעיות כאב מתמשכות נוטים לחוש דכאונות, והדבר דורש גם הוא טיפול. כמו כן, אנשים רבים נעזרים ברפואה משלימה, בעיקר בדיקור סיני והומאופטיה כדי להתמודד עם בעיות של כאב כרוני. לפחות בכל מה שקשור לשימוש בטכניקות של דיקור סיני, הוכח בעבר במחקרים, גם אלו של הרפואה המערבית, כי יש השפעה של ממש על רמות הכאב מהן סובלים החולים לאחר שהם עברו טיפולים של דיקו סיני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה