יום ראשון, 22 בינואר 2012

כאב אוזניים


כאב אזניים: כאב אזניים היא בעייה מציקה וחמורה מאד. אנשים רבים שסובלים לעתים קרובות מבעייה של כאב אזניים סובלים סבל רב ומתקשים להתמודד עם הבעייה. כאב אזניים נפוץ בעיקר בקרב ילדים קטנים אשר רגישים יותר להופעת דלקות ובעיות אזניים אחרות, אך גם במבוגרים ניתן למצוא לעתים קרובות אנשים אשר סובלים מכאבים באזניים. 

כאב אוזניים סיבות

ישנן מגוון של סיבות אשר גורמות לבעיית כאב אזניים. הבעייה הנפוצה ביותר (מלבד כמובן טיסות... שבהן עולה לחץ הדם - לא משנה אם זה טיסות לאילת טיסות לברלין או יסות לניו יורק) היא דלקות אשר תוקפות את האזניים. לפי חלק מהנתונים, 60%-70% מהילדים מתחת לגיל 5 סובלים באופן קבוע מדלקות אזניים. חשוב לדעת שלעתים כאב אזניים נובע גם ממקורות אחרים ולא רק מהדלקת. לעתים מדובר בכאבים שמוקרנים מאיזורים סמוכים כמו הגרון או מפרק הלסת. כאשר המקור הוא דלקתי הטיפול הוא אנטיביוטי. טיפול זה עוזר בד"כ תוך זמן לא רב, אך הוא לא מונע חזרה של דלקות והופעה חוזרת של בעיית כאב אזניים. אז מה אפשר לעשות כדי למנוע את התופעה, או לפחות לצמצם אותה?

בכן זה לא פשוט. אי אפשר למנוע בצורה מוחלטת בעיות של כאב אוזניים. עם זאת אפשר לנסות לצמצם אותם. ראשית מומלץ להימנע מטיפול וחיטוט מוגזם באוזניים. אין סיבה מיודת לנקות אותם וזה עלול רק לפצוע ולגרום לזינומים ובעיות. אם יש מצב של סתימה באוזן וחייבים לנקות אותה כדאי לקחת את מי שסובל מכך לניקוי מיוחד אצל רופא. בכל מקרה אפשר לוות במיוחד אצל ילדים על מקלוני אוזניים כו'.
כאב אוזניים - בריאות

חשוב להקפיד על בריאות כללית, שמירה על חום גוף סביר, מנוע חשיפה לאנשים חולים ככל האפשר, לשמור על היגיינה טובה ולא לשכוח לרחוץ ידיים במיוחד ארי מפגש עם אנשים מקוררים, להקפיד על בדיקות דם סדירות כדי לוודא שאין מחסור בוויטמינים שעלול להחליש את מערכת החיסון ועל בדיקות תקופתיות אצל רופא. 

ברוב המקרים כאב אוזניים עובר די מהר ואין סיבה להילחץ. צריך רק לחכות קצת זמן לנוח ולחכות שזה יעבור. אבל אם הכאב לא עובר, לא צריך להתחיל לחיות איתו. זה לא כאב ברכיים או כאב גב...זה עלול להסתבך וחובה לעבוד בדיקות אצל רופא אף אוזן גרון שינסה לאבחן את הסיבות שגורמות לבעיית כאב אוזניים.

תגובה 1: