יום חמישי, 20 בפברואר 2014

כאב לב




בחיי היום יום חלקנו לרוב לא מייחסים חשיבות לבריאות הגוף ונשאבים לשגרה ואילוצי לוח זמנים.
חיים בחברה המערבית מייצרים סיכונים רבים עבורנו; חוסר פעילות גופנית עקב ישיבה מרובה במשרד לדוגמא, צריכת מזון מהיר, עתיר בפחמימות ושומן ועוד. עם זאת, שמירה ומתן תשומת לב לניהול אורח חיים בריא אולי ייקח קצת מזמנכם, אך ישתלם לכם בעתיד. ניהול אורח חיים בריא יכול למנוע מחלות לב ומחלות רבות נוספות שיכולות להסתכם אף בתמותה. מה זה נקרא לנהל אורח חיים בריא?

כאב לב – כך תימנעו

החליטו שאתם יוצאים לפעילות גופנית. הוכח כי פעילות גופנית תורמת לפעילות הלב. ריצה, הליכה מהירה, חוגים שונים כמו ריקודים או יוגה. קבעו מספר פעמים בשבוע שלדעתכם תוכלו לעמוד בהם, רופאים ממליצים על 4 פעמים בשבוע.

לתזונה ישנה כמובן חשיבות רבה מבחינת הגוף שלנו ומניעת כאב לב. השתדלו לשמור על תפריט מזון שמבוסס על אבות המזון: ירקות, דגים, פירות, קטניות, סיבים תזונתיים. צריכת בשר חשובה לגופנו, אך גם לא במידה רבה מדי- מוצרי בשר ועוף ידועים כמזונות עתירי שומן רווי וכמות רבה מהם יכולה להעלות את הסיכון לחלות במחלות לב. אם אתם מכורים למלח, נסו לדלל את כמויות השימוש בו כמה שניתן. לחץ הדם יכול לעלות עקב שימוש מוגזם במלח וגם הוא מהווה סיכון עבור גופנו. הפחיתו בשתיית משקאות מתוקים, בעלי סוכר והעדיפות מים, והרבה.

ישנן דרכים רבות וטיפולים שונים על מנת לטפל במחלות לב, אשר משתנים בעקבות מצבו של כל חולה. טיפול בכדורים, צנתור, ניתוח לב פתוח הם רק כמה מהאופציות, אך זכרו, אורח חיים בריא ומאוזן הוא באחריותכם, ויכול למנוע את הסיכונים בטרם עת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה