יום רביעי, 26 במרץ 2014

בדיקות קרינה




מחפשים מידע על בדיקות קרינה?
הגעתם את המקום הנכון. כל מה שרציתם לדעת על בדיקות קרינה. אחד הנושאים החשובים ביותר לבריאותם של עובדים במקומות עבודה הוא נושא הקרינה במקום העבודה שלהם.
נושא הקרינה הוא נושא מורכב ובעייתי ויש לו משמעות גדולה בעיקר בכל הקשור לחברות ומפעלים שפועלים באופן שמייצר סביבם קרינה שעלולה להיות מסוכנת. מקומות כאלה יכולים לכלול בין השאר שנאים, לוחות חשמל, מערכות סלולריות, קווי מתח, אתרי סלולר ועוד.
כאשר עובדים נמצאים זמן ממושך, תקופות ארוכות במקומות שיש בהם קרינה שכזו היא עלולה לגרום להם לפגיעות לא פשוטות ולנזקים. כדי לוודא שמקום העבודה אינו נמצא בסכנה, יש לבצע באופן תקופתי קבוע בדיקות קרינה. הבדיקות הללו מבוצעות באמצעות מומחים לנושא שמשתמשים בציוד עדכני וחדשני כדי לבדוק איזה קרינה קיימת במקום , מה מקורה והאם היא עומדת בתקנים הבינלאומיים. אם וכאשר מתגלים ממצאים כלשהם, יכולים המומחים גם לייעץ, במידה מסוימת גם לשפר את המצב כדי להפחית את הקרינה.
למרות שמדובר בדרך כלל בבעיות שקשורות למקומות עבודה, ישנם גם אנשים רבים שמעוניינים לבצע בדיקות מסוג זה בבית שלהם. הקרינה הביתית היא בדר"כ נמוכה ולא מסוכנת אבל  לעיתים יש קרינה סביבתית שיכולה להגיע ממקורות שונים שעלולה להשפיע גם על הדיירים. במקרה שכזה מומלץ להזמין בדיקות קרינה כדי לוודא מהי רמת הקרינה ומה מקורה, כדי שאפשר יהיה לפעול בנושא.
חשוב לדעת כי כמעט כל הקרינה שמקיפה אותנו אינה מסוכנת לנו ולא צריך להיכנס לפאניקה או להיבהל, אבל אם קיים חשש  בהחלט מומלץ להזמין מומחים כדי לבצע בדיקה ולבדוק אם יש סביבכם קרינה שעלולה להיות מסוכנת.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהיום שמסביבנו ישנם הרבה מקורות שונים שמהם נפלטת קרינה כדאי מאוד לבצע מדידות קרינה במפעלים, וכמובן שבבתים פרטיים.
    הרבה אנשים לא מודעים לכמות הקרינה שסובבת אותנו, הקרינה לא מגיעה רק ממכשירים חשמליים אלא אפילו מהאדמה. באדמה ישנם יסודות שונים שאינם יציבים והם פולטים קרינה, הקרינה שנפלטת מהאדמה היא בכמות מאוד נמוכה ולכן לא צריך להיכנס ללחץ עכשיו.
    כדאי מאוד לבדוק את נושא הקרינה גם בבתיכם בעזרת מודד קרינה מוסמך אשר יתן לכם את כל האפשרויות למגן את הבית ויוכל להסביר לכם כל דבר שתרצו בנושא.

    השבמחק