יום שבת, 24 באוגוסט 2013

צנתור אבחוני




אם אתם עומדים לבצע בקרוב צנתור אבחוני בלב, הנה מידע שחשוב לדעת לפני התהליך.

צנתור אבחוני הוא צנתור שנועד לאתר בעיות שונות בלב עוד לפני שהן הופכות לקריטיות. כאשר הרופאים חושדים שאתם סובלים מבעיות כגון טרשת עורקים או היצרויות חמורות בעורקים הכליליים, הם יבצעו צנתור אבחוני כלומר בדיקה שמטרתה היא לנסות לגלות, באמצעות הליך כירורגי, האם החשדות אכן מבוססים.

צנתור אבחוני הוא טיפול קל ופשוט שאינו כרוך בסיבוכים מיוחדים ומבוצע בדר"כ בהרדמה מקומית. אם במהלך האבחון החשדות של הרופאים מתממשים, צנתור אבחוני יכול להפוך לטיפולי ובחלק מהמקרים הטיפול מבוצע באותו זמן. במקרים אחרים ייקבע לכם טיפול נוסף, אחר, שבמהלכו יבוצע הצנתור הטיפולי. 

מהו בעצם צנתור? התהליך מבוצע ע"י החדרת גוף שנקרא צנתר לתוך עורק גדול, בדר"כ דרך המפשעה ברגל או האמה ביד. הכירורג מכניס חומר ניגודי ובאמצעות רנטגן עוקב אחר הצנתר המתקדם לעבר אזור הלב. בעזרת החומר הניגודי הוא מודד את ההיצרות בעורקים. כאשר מדובר בהיצרות בשיעור גבוה, סביב 70% ומעלה, מטפלים בה. הטיפול מבוצע באמצעות העברת צנתר דקיק דרך החסימה. לאחר מכן הרופאים מנפחים בלון, שנמצא בקצה הצנתר, וזה מזיז את החומר שנדבק לצדדים, מה שיוצר דרך רחבה שבה יכול לזרום הדם. צנתר מיוחד יכול גם לשאוב קרישי דם, אם אלו מזוהים.
כחלק מהטיפול מוכנס בדר"כ סטנט במקום שבו נמצאת ההיצרות, כדי למנוע ממנה לחזור שוב. הוא נצמד לדפנות העורק ומשאיר אותו פתוח לזמן רחוק. כיום בחלק גדול מאוד מהצנתורים הטיפוליים נעשה שימוש בסטנט.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה