יום שני, 12 במאי 2014

כאבים בכף היד



אם אתם סובלים מבעיות של כאבים בכף היד, אתם לא לבד. כאבים בכף היד הם תופעה נפוצה מאוד. הסיבה העיקרית שמובילה להם, היא עבודה מול מחשבים.

אנשים רבים סוברים בטעות שעבודה מול מחשבים אינה כרוכה בעומס פיזי, אבל הדבר אינו נכון, פעולות ההקלדה והשימוש בעכבר מטילות עומס רב על כף היד שלנו. נכון, לא מדובר בעומס נקודתי כואב אלא בעומס מצטבר אבל בשורה התחתונה, בסופו של דבר הוא עלול להוביל לכאבים רבים מאוד.

כאבים בכף היד – למה זה קורה?

כאשר אנחנו מבצעים שימוש חוזר ונשנה במקלדת ובעכבר נוצרים לעתים קרעים מיקרוסקופיים ברקמות. הקרעים הללו יכולים לגרום לבעיות של דלקת בכף היד. הדלקות הללו יכולות להיות כואבות מאוד. כאשר מדובר באנשים שעובדים שעות ארוכות מול מחשב, הדלקות הללו יכולות להפוך גם לבעיה כרונית.

אם אתם סובלים מכאבים כאלה, ואם הכאבים חריפים כדאי לכם לפנות לרופא, לייעוץ. לעתים תצטרכו לקבל טיפול תרופתי כדי להקל מיידית על המצב, ובמקרים חריפים לעתים אף תקבלו המלצה על ניתוח.

לצד הטיפול הרפואי חשוב כמובן לעבוד נכון כדי להקל על העומסים. אז מה אפשר לעשות? רצוי להשתמש בציוד ארגונומי כמו עכברים מותאמים, אביזרי תמיכה לאמות ומקלדות מיוחדות. ציוד ארגונומי שכזה יכול להקל מאוד על העומסים ולעזור לכם לעבוד.

בנוסף חשוב מאוד לא לעבוד ברצף זמן רב ולעשת הפסקות תוך כדי העבודה. במהלך ההפסקות כדאי גם לבצע תרגילי תנועה לידיים שמשחררים את המתיחות.

כמו כן אתם יכולים להיעזר בטיפולי רפואה משלימה כגון דיקור סיני, הזרקות ועיסוי. גם טיפולים בפולסים חשמליים עוזרים לאנשים רבים להפחית את הכאבים בידיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה