יום חמישי, 9 בפברואר 2012

כאבי צוואר


סובלים מבעיות של כאבי צוואר? אתם לא לבד. מדובר באחת הבעיות האופיניות ביותר לאנשים רבים בשנים האחרונות. הסיבה לכך פשוטה: אחת הבעיות אשר מביאות לידי כאבי צוואר היא עבודה ממושכת מול מחשב.

אנשים רבים אשר עובדים שעות ארוכות מול מחשב ובימים אלה מדובר בחלק לא מבוטל מהאוכלוסיה, עלולים לסבול מבעיות של כאב בצוואר. הסיבה לכך פשוטה: למרות שאנו לא מרגישים זאת הצוואר שלנו מתאמץ מאוד בזמן העבודה מול מחשב. 

הצוואר נאלץ לשאת את משקל ראשינו כאשר אנו נאלצים להתבונן במסך המחשב שעות ארוכות. כמו כן רבים מאיתנו אשר אינם משתמשים בשיטות של הקלדה עיוורת, מזיזים את הראש הלוך ושוב מהמסך למקלדת ובהדרגה נוצרות בעיות של כאבים בצוואר. 

ישנן מספר שיטות אשר יכולת להקל על כאב בצוואר. ראשית מומלץ לעשות הפסקה כל עשרים דקות פחות או יותר ולהניע את הצוואר באיטיות מצד לצד, כדי להזרים דם למקום ולשחרר לחצים. חשוב להקפיד לעבוד לא יותר מידי זמן רצוף משום שאז אנו מתעייפים ופחות מקפידים על  החזקת הראש בצורה נכונה.

כמו כן, חשוב מאוד להקפיד על עבודה נכונה. שימו לב שמסך המחשב שלכם נמצא בגובה העיניים וטיפה למטה מכך. באופן כזה, נוצרת זווית קלה מאוד בין הראש לבין המסך כלומר שיפוע קטן בכיוון למטה

רוב האנשים עובדים כאשר מסך המחשב שלהם נמצא על שולחן נמוך מאוד והדבר גורם לצוואר ולראש להתאמץ. אין פלא שהם סובלים מבעיות של כאב בצוואר. חשוב גם לא להגביה יותר מידי את המסך, כדי שהראש לא יתאמץ ויסתכל למעלה, גם זה יגרום לכאבים. אם אתם עובדים שעות רבות מאוד מול המחשב במסגרת העבודה שלכם, שווה לכם גם לשקול לעשות עיסויים אחת לתקופה, עיסוי כזה יכול לשחרר את האיזורים שמסביב לראש כמו הצוואר והכתפיים, להקל על העומסים בשרירים ולהפחית בתדירות ובעוצמה של בעיות כאב בצוואר, מהם אתם סובלים. ובסיכומו של דבר, הכי חשוב זה לא לתת לכאב להדרדר, אם מדובר בכאבים חזקים בעוצמה גבוהה במיוחד, גשו לרופא, היבדקו אצל פיזיותרפיסט ואורטופד וודאו שלא נוצרה וקיימת אצלכם בעיה של פריצת דיסק, או בעיה חמורה אחרת שפוגעת בבריאותכם. שווה גם לנסות דיקור סיני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה