יום ראשון, 22 באפריל 2012

דיקור סיני נגד כאבי גב

אנשים רבים, וזה לא סוד, סובלים לעתים תכופות מכאבי גב. במקרים שבהם מדובר בכאבים חזקים בתדירות תכופה, לעתים אין ברירה אלא לבצע ניתוח. עם זאת, לא בכל מקרה של כאבי גב יש צורך בטיפולים כה מורכבים שיש בצידם גם סיכום וכרוכים בזמני התאוששות - ולעתים קרובות בהחלט ניתן להסתפק במנוחה, בשילוב של התעמלות, פיזיותרפיה וכו'.

השיפור שמושג בבעיות גב באמצעות טיפול שמרני הוא איטי והדרגתי. בינתיים, אנשים רבים נאלצים לסבול מכאבים לא פשוטים - שמגבילים אותם בחיי היום יום. כאבי גב עשויים לפגוע ביכולת של כל אחד לבצע משימות פשוטות כמו להתלבש, לנקות את הבית, לעבוד מול מחשב - וכמובן להגביל מאוד פעולות שדרשות מאמץ פיזי גדול.
 בנוסף, הכאב עצמו מטריד מאוד, פוגע במצב רוח ומקשה על ניהול חיים נורמליים. 

חלק גדול מהאנשים שסובלים מבעיות של כאבי גב נוהגים לקחת לעתים קרובות משככי כאבים. התרופות הללו אמנם משפיעות על הגוף ומקלות על הכאבים, אבל כאשר משתמשים בהן פעמים רבות ולאורך זמן ממושך, הן יכולות לגרום לנזקים לא מבוטלים לגוף. לכל תרופה, גם אם היא רק תרופה שנמכרת ללא מרשם ומסייעת להקלה בכאבים, יש תופעות לוואי והשפעות מצטברות על הגוף.

דיקור סיני נגד כאבי גב

אחת הדרכים הטובות לטפל בכאבי גב ללא שימוש בתרופות היא להיעזר ברפואה משלימה. הטיפול הנפוץ ביותר בהקשר הזה הוא דיקור סיני. שיטת הטיפול הזו מבוססת על שימוש בהחדרתם של מחטים לאזורים שונים בגוף, כדי להשפיע על זרימת האנרגיה. על פי התיאוריה הסינית, חסימות אנרגטיות מפריעות לגוף שלנו לתפקד היטב והדיקור מסייע בצמצום בעיות שונות. הרפואה המערבית מכירה ביכולת של דיקור סיני להשפיע על כאבים מסוגים שונים לטובה - ולו בשל האפקט של שיחרור חומרים טבעיים שמרגיעים את הכאב כתוצאה מהדיקור.

חוץ מדיקור סיני יש עוד סוגים של רפואה משלימה שניתן להיעזר בהם, כמו למשל מסז'ים, כוסות רוח, עיסוי שנקרא טווינא ועוד. כיום ניתן לקבל את הטיפולים הללו דרך קופות החולים במחירים נוחים יחסית. שווה לכם להתייעץ עם קופת החולים שלכם - ולבדוק אלו טפםולים ניתנים בה והיכן, ובמידה ואתם סובלים מכאבי גב, לתת להם צ'אנס. לעתים קרובות הטיפולים הללו יכולים להחליף לגמרי את השימוש במשככי כאבים ובכך לחסוך נזק בריאותי לא מבוטל למערכות הגוף השונות שלנו.

תגובה 1:

  1. כח הכובד הוא הסיבה העיקרית לכאב גב ובנוסף, כאבי גב יהיו קשורים בדרך כלל לתפקוד לא תקין בחיי היומיום שלנו. במקרים מסוימים הרמת חפצים כבדים או עבודה ממושכת במצב של גב קמור, כמו עובדי מחשב,גננות המרימות ילד, או רכיבה על אופניים ואופנוע, נהגי מוניות ורכב כבד יכולים לגרום לכאב גב עליון או כאב גב תחתון ואפילו לשינויים במבנה עמוד השדרה (בלט או פריצת דיסק). לכן חשוב מאוד להקפיד על יציבה זקופה ככל האפשר ולחזק את שרירי הבטן והגב כדי לתמוך באזור זה באופן מרבי. הטוב ביותר למניעת כאבי גב , פריצת דיסק או בלט דיסק לפני כאב גב ובמיוחד אחר הופעתו , הוא מכשיר ההיפוך: גב BACK שמשחרר את הלחץ בין חוליות הגב כאשר השיטה נקראת inversion table .

    השבמחק