יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

כאבי ידיים




סובלים מבעיות של כאבי ידיים? אתם לא לבד.

כאבי ידיים הם בעיה נפוצה מאוד, בייחוד בשנים האחרונות בהן הולך וגדל מספרם של האנשים אשר עובדים שעות ארוכות מדי יום מול מחשב. 

ישנן סיבות רבות לכאבי ידיים, חלקן הגדול קשור באופן טבעי לעבודה ממושכת שנעשית בעזרתן.

מובן מאליו כי מי שעובד בעבודות כפיים קשות כמו בנייה או סבלות חשוף לכאבים מסוג זה. אבל רבים אינם מודעים לכך שגם עבודה מול מחשב שלכאורה אינה כרוכה במאמץ פיזי רב יכולה לגרום לשלל בעיות רפואיות שגורמות להופעתם של כאבי ידיים.

העבודה מול המחשב במשך שעות ארוכות כרוכה בעומסים מצטברים. אלו יכולים לגרום לקרעים מיקרוסקופיים ברקמות ולהופעה של דלקות בגידים.

כאבי ידיים – ממה זה נגרם?

כאבי ידיים יכולים להיגרם בשל דלקות בגיד האגודל, דלקות בגיד אצבעות כף היד, מרפק טניס, מרפק גולף וכן תסמונת מנהרת שורש כף היד.

רוב הפגיעות הללו נגרמות מאחר שבעבודה מול מחשב אנו מבצעים פעולה החוזרת על עצמה פעמים רבות שוב ושוב. הפעולות האלה, לאורך השנים, גורמות לעומסים גדולים ולפציעות שעלולות להפוך לכרוניות.

כדי להימנע ממצב זה מומלץ להקפיד על עבודה בצורה נכונה על פי כללי הארגונומיה ולהתאים את סביבת העבודה אליכם. כמו כן חשוב לא להתעלם מהופעתו של כאב ולנוח על מנת להפיג אותו כאשר שהוא מופיע. המשך עבודה בזמן כאב  עלול להחריף את הבעיה מאוד. במקרים חריפים מומלץ להיעזר בטיפול רפואי ובתרופות אשר יכול לרשום רופא לאחר בדיקה.
בנוסף, חשוב מאוד להקפיד על הפסקות לאורך יום העבודה, אפילו פעם או פעמיים בשעה, למשך כמה דקות, כדי לשחרר את העומסים בידיים באמצעות מתיחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה