יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

כאבים בירך



אנשים רבים סובלים מבעיות של כאבים באיזור מפרק הירך. הכאבים הללו נובעים בחלק גדול מהמקרים משחיקת סחוס בירך. מדובר למעשה במחלה אשר תוקפת חלקים גדולים מהאוכלוסיה יחד עם ההתבגרות. בד"כ הסימפטומים הראשונים של המחלה מופיעים באיזור גיל 50-60. היא מתבטאת בהפרעה בתפקוד היומיומי מכיוון שהיא יוצרת כאבים ברמות משתנות כאשר הסובלים ממנה מבצעים פעילויות בעצימות גבוהה בוודאי ולעתים גם בעצימות נמוכה כמו הליכה, עמידה ואפילו ישיבה או שכיבה. 

שחיקת סחוס הירך מתקדמת בד"כ במהירות רבה יחסית, אפילו בהשוואה לשחיקת סחוס במפרקים אחרים, כמו בברך. מסיבה זו רצוי ומומלץ לטפל בבעיה מוקדם ככל האפשר, לאבחן אותה בהקדם ולגרום להאטה בקצב ההתקדמות שלה. כדי לעשות זאת מומלץ להיעזר בשורה של טיפולים שמרניים אשר מגיעים מעולם הפיזיותרפיה. הטיפולים הללו נועדים לשפר את עבודת השרירים באיזור כך שלא יגרם כיווץ שרירים באיזור המפרק, דבר שלוחץ עליו וגורם לגירוי ולדלקות. בנוסף, מומלץ לשפר את היציבה וההליכה כך שיגרם עומס נמוך יותר על האיזור. 

חשוב לדעת כי שחיקת סחוס המובילה לבעיות של כאבים בירך אינה מחלה דלקתית בבסיסה. הדלקת קיימת מכיוון שבאיזור הירך יש גירוי אשר חוזר על עצמו. רק מניעה של הגירוי הזה יכולה לגרום לדלקת להיעלם ולא לחזור ולהופיע שוב ושוב. לשם כך יש לשפר את עבודת השרירים באיזור, לייצב את המפרק ולהוריד את הגירוי ואת העומס. כאשר התהליך הזה יתבצע הדלקת תיעלם בהדרגה והכאבים במפרק הירך מהם אתם סובלים ייחלשו. 

אם אתם סובלים באופן קבוע מבעיות של כאבים במפרק הירך מומלץ לכם לפנות לאורטופד אשר ינסה לאבחן את מצבכם באמצעות בדיקות ולעתים גם בעזרת צילומים, ויפנה אתכם לטיפולים מומלצים שיוכלו לסייע לכם להתמודד עם הבעיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה