יום שישי, 7 ביוני 2013

כאב ברכיים




סובלים מבעיות של כאב ברכיים? אתם לא לבד.

כאב ברכיים תופעה נפוצה מאוד. מחקרים מגלים שבגילאים מבוגרים מעל גיל 60 כמחצית מהאוכלוסייה סובלת מבעיות של כאב ברכיים. תדירות הכאב ועוצמתו משתנה כמובן מאדם לאדם. הסיבה לכך פשוטה הברכיים שלנו נושאות עומס רב במשך כל החיים. זה נכון אצל כל אחד ואחד מאיתנו אם כי יש אנשים שאצלם העומס הוא מוגבר, בעיקר אנשים שסובלים מעודף משקל או אנשים שעוסקים בפעילות ספורטיבית מאומצת כמו משחקי כדור, ריצה, קפיצות וכן אנשים שעובדים בעבודות שבהם יש לשאת משאות כבדים.

כאב ברכיים – שחיקה בסחוס

התוצאה היא שחיקה בסחוס בברך והיחלשות של המערכת השרירית עצבית שפועלת באזור. כתוצאה מכך נוצרות דלקות חוזרות ונשנות שגורמות לכאבים. מכיוון שהברכיים ממשיכות לתפקד כל הזמן בעומס מסוים קשה מאוד להיפטר מהדלקות הללו. במקרים החריפים ביותר הכאבים גורמים לשיבוש ניכר באיכות החיים של הסובלים מהם.

הטיפול השמרני בבעיות של כאב ברכיים משלב בין טיפול בכדורים נוגדי כאבים ודלקות לצד פיזיותרפיה שמטרתה היא לחזק את האזור שבו ממוקד הכאב כך שהעומס לא יתמקד בו אלא יפוזר. במקרים רבים טיפול שכזה יכול להספיק כדי להפחית את רמות הכאב בצורה משמעותית. עם זאת במקרים אחרים שבהם השחיקה היא חמורה או שבהם מעורבת גם פציעה מסוג כזה או אחר ייתכן שאין ברירה אלא לפנות לפתרון כירורגי. בדרך כלל מומלץ לבצע ניתוח ברך רק בגילאים מבוגרים אבל לעיתים, בעיקר אצל ספורטאים , מבצעים את הניתוח גם בגילאים צעירים יותר.

כאב ברכיים – ניתוח

ניתוח החלפת מפרק ברך נחשב כיום לניתוח יחסית פשוט אם כי כמו בכל ניתוח קיימים סיכונים. אחוזי ההצלחה בניתוחים כאלה נחשבים לגבוהים מאוד וברוב המקרים הם פותרים את הבעיה של כאב ברכיים לתקופה ממושכת. עם זאת הפתרון הוא לא לכל החיים אלא מוגבל באורך חייו של המפרק המלאכותי ובכל מקרה רצוי להמשיך בטיפול של פיזיותרפיה והתעמלות בריאותית כדי לחזק את האזור, להתמיד בשיקום ולמנוע בעיות של כאב ברכיים שעלולות להיות כרוניות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה