יום שבת, 8 ביוני 2013

כאב גב




אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר היא כאב גב. כל מה שרציתם לדעת על כאב גב.

על פי מחקרים שנערכו 80 אחוז מהאוכלוסייה סובל לעיתים מבעיות של כאב גב, אפילו יותר מאנשים שזקוקים לשירותי רפואת שיניים. יכול להיות שהיינו צריכים להישאר על 4 ואז הבעיה לא היתה מתעוררת, אבל זה כבר מאוחר מדי כנראה. ישנן סיבות רבות לבעיות של כאב גב. למשל ניתן לציין את הסיבות הבולטות הבאות:

פריצת דיסק, בלט דיסק, עקמת וכן בעיות הקשורות בשרירים תפוסים. בעיות מסוג האחרון נוטות לחלוף לעיתים קרובות במהרה, ובדרך כלל מנוחה של יום – יומיים מספיקה כדי להתאושש מהן. לעומת זאת, כאב גב מהסוג הראשון הוא כאב כרוני וכאשר הוא פוגע באיכות החיים בצורה משמעותית, ומקשה על תפקוד יומיומי, כדאי למצוא דרכים להתמודד איתו.

כאב גב – ניתוח

במקרים קיצוניים שבהם מדובר בבעיות של כאב גב חריף, יתכן שאין מנוס מלפנות לאופציה ניתוחית. ישנן מספר פרוצדורות אפשריות בניתוח, ובהתאם לאבחון הבעיה ימליצו המנתחים על זו המתאימה לכם ביותר. כיום רמת הסיכונים בניתוחים מסוג זה נמוכה מאוד ואחוז ההצלחה שלהם גבוה.

עם זאת לפני שפונים לניתוח כפתרון לבעיה של כאב גב אפשר לנסות מגוון של טיפולים שמרניים. ראשית, מומלץ לשמור על בריאות כללית תקינה. הורדה במשקל יכולה לסייע מאוד וכן התעמלות על בסיס קבוע, שנועדה לחזק את תפקוד השרירים. יש מי שמוצא את ההתעמלות הטובה ביותר כפילאטיס, אחרים מעדיפים יוגה, ויש מי שטוען ששחייה או הליכה הן המתאימות ביותר. אתם יכולים לנסות כל אחד מהפתרונות הללו ולראות איזה מהם אם בכלל מצליח לעזור לכם. כמו כן מומלץ להתייעץ עם מטפלים בפיזיותרפיה שירכיבו עבורכם תרגילים אישיים שיוכלו לסייע לכם. חשוב גם  להתאים את סביבת העבודה בעזרת  ארגונומיה.

כאב גב טיפים

נושא נוסף שחשוב לבדוק אותו הוא איכות השינה שלכם ולוודא שאתם ישנים נכון על מזרון מתאים, שכן שינה גרועה יכולה להוביל לכאבי גב עזים. מומלץ גם להתאים את סביבת העבודה, אם אתם יושבים שעות ארוכות מול מחשב, ולהיעזר לצורך כך בתכנון ארגונומיה מתקדם שיפחית את הלחצים על הגב בזמן הישיבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה