יום ראשון, 9 ביוני 2013

כאב ראש




כאב ראש הוא אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר. כמעט כל אחד מאיתנו סובל מדי פעם מכאבי ראש. כל מה שרציתם לדעת על כאב ראש. 

אם אתם סובלים לעיתים תכופות מכאבי ראש מומלץ לא להזניח את הבעיה ולטפל בה.

כאב ראש שמופיע אחת לתקופה ארוכה הוא דבר נפוץ מאוד ובדרך כלל מנוחה, שהייה במקום מוצל ושתיית מים מעבירה אותו. אבל כאבי ראש חוזרים יכולים לסמן בעיות חריפות שמומלץ לאבחן אותן.

כאב ראש כרוני

חלק מהבעיות של כאבי ראש הן בעיות כרוניות. כמו למשל מיגרנה. נגד כאבים מסוג זה בדרך כלל נהוג לטפל בשילוב של תרופות עם טיפול התנהגותי שמכוון לניסיון לצמצם את הופעת הבעיה על ידי איתור הגורמים שגורמים לה להתרחש, כמו למשל רגישות לשינויים במזג האוויר, מזונות מסוימים, שינה לא סדירה ועוד.

לעיתים כאב ראש, במיוחד כאשר מדובר בכאבים חריגים וחוזרים, מסמן בעיה אחרת ויש לאבחן אותה. כאבי ראש יכולים להיגרם גם בשל בעיות מסוכנות כמו דלקת קרום המוח או גידול. כדי לאבחן את הבעיה יש לבצע שורה ארוכה של בדיקות, כך שאם אתם סובלים ממנה מומלץ לפנות בהקדם לרופא המשפחתי שלכם ולקבל ממנו הפניות לבדיקות הדרושות.
חשוב מאוד להקשיב לגוף ולהתעקש על הבדיקות מפני שרופאים רבים פוטרים כאב ראש כבעיה שגרתית ולא שולחים את המתלוננים לבדיקות מספיקות.

כאב ראש יובש

חשוב לשים לב שגם התייבשות יכולה לגרום לבעיות של כאב ראש ולעיתים, בייחוד בקיץ הישראלי ובפעילות גופנית ממושכת, זו תופעה שיכולה להיות מסוכנת. אם אתם סובלים מכאב ראש ביום חם ובזמן פעילות, הקפידו לשתות נוזלים רבים (שתמיד יהיה אתכם בקבוק מים) ולהיכנס למקום מוצל וקריר. אם אתם סובלים מהקאות ולא מצליחים לשתות, יש להתפנות לבית חולים סמוך כדי לקבל אינפוזיה במהירות האפשרית.

סיבות נוספות שיכולות לגרום לכאבי ראש חוזרים הן בעיות שיניים ובעיות בלסת, וכן בעיות הקשורות לעמוד השדרה. נסו לשים לב באיזו תדירות אתם סובלים מבעיות של כאב ראש ולהגדיר אותו במדויק מבחינת התחושות שהוא גורם לכם. זה יעזור לאבחון.

מחפשים מידע על הסרת שיער בראשון לציון?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה