יום ראשון, 9 ביוני 2013

כאב גרון




מחפשים מידע על כאב גרון? הגעתם אל המקום הנכון. כל מה שרציתם לדעת על כאב גרון

הגורמים, המשך שבו כואב הגרון בדר"כ, כיצד לאבחן כאב גרון, כיצד לטפל בכאב גרון, מהם הסיבוכים  שעלולים להיות, אילו סימני אזהרה מחייבים לפנות מיד לרופא ועוד מידע ששווה לדעת על כאב גרון.

התיאור של כאב גרון משותף לאנשים רבים. זוהי תחושה של גירוי, צריבה ושריפה באזור הלוע. ישנם כמובן סוגים שונים של כאב בגרון. לעיתים הכאב הוא בזמן בליעה, לעיתים בזמן דיבור ולעיתים כל הזמן.

כאב גרון סיבות

כדי לבדוק ממה נגרם כאב גרון יש צורך בדרך כלל בבדיקה פשוטה אצל רופא אף אוזן גרון, באמצעות מכשירים שמאפשרים לו לראות מה קורה באזור ולראות האם יש דלקת, זיהום, אודם וכו'. זיהוי מדויק יותר של גורמים לכאב מסוג זה דורש בדיקה במעבדה של משטח גרון.

ברוב המקרים כאב גרון נגרם ע"י זיהום נגיפי, כלומר וירוס. במקרים כאלה אין יותר מדי מה לעשות ופשוט צריך לחכות והזיהום עובר מעצמו, בדר"כ תוך כמה ימים, כשבינתיים ניתן לנסות להקל על הכאב בדרכים המקובלות.

במקרים אחרים הגורם של כאב גרון הוא חיידק. ובמקרים כאלה הטיפול הוא אנטיביוטיקה. כדי לוודא שאכן זה המקרה יש צורך לזהות את החיידק באמצעות משטח גרון. ישנם סוגים שונים של חיידקים שיכולים לגרום לכאב בגרון.

כאב גרון צרבות


במקרים אחרים כאב גרון הוא תוצאה של צרבות ולא של חיידק או וירוס, כאשר הכאב נגרם בשל חומצה שעולה מאזור הכאב / מאזור הקיבה לאזור הגרון.

סיבות נוספות יכולות להיות צרידות שנגרמת לאנשים שמדברים במשך זמן רב בקול רם, או גושים שונים שיכולים להיווצר בשל סיבות שונות.

אם אתם סובלים מכאב גרון חריף מומלץ בכל מקרה לפנות לרופא לאבחון. אם הבעיה היא כאבי גרון חוזרים, מומלץ להתייעץ עם מומחים כדי לנסות לאתר את הסיבה לכך ולראות מהם הטיפולים האפשריים. אולי יתנו לכם כדורים לדיאטה טובה יותר.

בחלק מהמקרים, בעיקר בדלקות וכאבים שנגרמים כתוצאה מחיידקים, עלולים להיות סיבוכים, בעיקר אצל אנשים מבוגרים מאוד או תינוקות, וחשוב מאוד לאתר את הבעיה ולטפל בה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה