יום שבת, 8 ביוני 2013

כאב גב תחתון




אם אתם סובלים מבעיות של כאב גב תחתון אתם לא לבד. כל מה שרציתם לדעת על כאב גב תחתון.

בעיות של כאב גב תחתון הן בעיות נפוצות מאוד. כשמונים אחוז מכלל בעיות הגב ממוקדות באזור זה, ובעיקר בשלוש החוליות הנמוכות יותר בעמוד השדרה.

כאב גב תחתון – למה זה קורה

הסיבה לכך פשוטה ואינה מפתיעה. רוב הלחץ בגופנו ממוקד באזור זה והוא נושא בעומס רב. זה נכון גם בשגרה והעומס גדל במיוחד כאשר אנחנו מבצעים פעילות ספורטיבית, במיוחד כזו שכוללת קפיצות או נשיאת משאות כבדים. גם עודף משקל יכול לתרום להגברת העומס על האזור הזה ואם אתם סובלים מכאבים ויש לכם עודף משקל, מומלץ מאוד להפחית אותו בהקדם כד להקל על העומס.

באופן מפתיע, גם ישיבה ממושכת, עניין שמאפיין רבים מאיתנו בעידן המודרני, גורמת לעומס רב על אזור זה ולבעיות של כאב גב תחתון. 

מקורן של חלק גדול מהבעיות הוא בתופעה שנקראת בלט דיסק או פריצת דיסק, שבה הסחוס שנמצא בין החוליות אינו מתפקד בצורה הנכונה והמיטבית ובמקרים חריפים אף לוחץ על העצבים שבסביבה. החיכוך והלחץ גורמים לבעיות של כאב גב תחתון ובחלק מהמקרים הכאב גם מוקרן לאזור הרגליים.

כאב גב תחתון – מה עושים

אם אתם סובלים מבעיות של כאב גב תחתון באופן תדיר ואתם מתקשים לתפקד, אין כל סיבה שלא תנסו לטפל בבעיה. ניתן להתחיל בטיפול שמרני שכולל פיזיותרפיה, התעמלות בריאותית וכן שימוש במשככי כאבים מעת לעת. אם הדבר אינו עוזר והכאבים ממשיכים, אפשר להתייעץ עם רופאים מומחים שימליצו לכם אם כדאי לכם לנסות ולבצע ניתוח גב כדי להתמודד עם בעיות של כאב גב תחתון.

כיום אלו ניתוחים לא מסובכים ואחוזי ההצלחה שלהם גבוהים למדי. במקרים רבים, בחלוף כמה חודשים לאחר הניתוח, בעיות של כאב גב תחתון חולפות לחלוטין. אם כי לעיתים הן חוזרות מאחר שהנטייה הגנטית של הסובלים מהן היא כזו שגורמת לעומס לחזור ולפגוע במערך הגוף. אז אולי התשובה היא לחזור לזחול על ארבע....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה