יום שני, 30 בינואר 2012

כאב גב תחתון


כאב גב תחתון

אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר, שאנשים רבים סובלים ממנה, היא כאב גב תחתון. הבעייה היא כ"כ נפוצה עד שאנשים רבים נוטים להתלוצץ ולומר שייתכן ומוטב היה שנישאר על 4 ולא ננסה להזדקף על 2.
יש סיבות רבות שגורמות לבעיות של כאב גב תחתון, אבל לכולן משותפת העובדה שהם נגרמים בשל לחצים על עמוד השדרה שלנו. הלחצים הללו גורמים לבעיות בעמוד השדרה עצמו, לפריצות דיסקים שמפרידים בין החוליות, לשחיקות הסחוס ולעוד בעיות אחרות, שמשותף להן, בסופו של דבר, העובדה שהן גורמות לבעייה של כאב גב תחתון.
כאב גב תחתון – מה עושים?

אם מדובר בכאבים רגילים במידה לא חזקה שהולכים ובאים, אין צורך מיוחד לטפל בהם, מלבד כל מה שקשור לשמירה על בריאות תקינה, שמירה על כושר גופני, משקל תקין, התעמלות שכוללת גם תרגילי גמישות וגם תרגילי כח ע"מ לשמור על הגוף במצב תקין. אם, לעומת זאת, מדובר בכאבים חוזרים ונשנים וכאבים בעוצמה גבוהה יותר, כדאי לבדוק אופציות נוספות שיעזרו לכם להקל על בעיית כאב גב תחתון מסוג זה. כיום יש לא מעט דרכים שיכולות לסייע לכם לטפל בבעיה. 

הדבר הראשון שיש לעשות אם אתם סובלים מבעייה של כאב גב תחתון הוא להתחיל בשורה של בדיקות שינסו לגלות את מקור הבעייה. בד"כ מדובר בצילומים, כמו צילומי CT, ולעתים מבצעים גם בדיקה שנקראת מיפוי עצמות, זאת כדי לזהות מהו המקור לבעייה. לאחר שתאובחן הבעייה אפשר לנסות מגוון טיפולים. תחילה אפשר לנסות טיפולים שמרניים שכוללים, למשל, פיזיותרפיה, טיפולים במערכת הליכה שנקראים אפוסתרפיה, או טיפולים נוגדי כאב מתחום הרפואה המשלימה כמו דיקור סיני

בנוסף, לעתים התעמלות או פעילות גופנית מתונה כמו הליכה או שחייה יכולים לעזור. במקרים חריפים יותר ניתן לשקול התערבות ניתוחית. ישנם כמה סוגי התערבויות מסוג זה. לעתים מדובר בניתוחים קצרים ופשוטים מאד שמכונים צריבת דיסק, לעתים מדובר בניתוחים מורכבים יותר כמו קיבוע של החוליות. השאלה באיזה טיפול כדאי לכם לבחור תלוייה בפרמטרים רבים כמו מצבכם הפיזי, רמת הכאבים, מחלות נוספות, הגיל שלכם ועוד. כדאי להתייעץ עם כמה רופאים כדי לבחור איזה טיפול נגד בעיית כאב גב תחתון הכי מתאים עבורכם באופן אישי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה