יום שלישי, 31 בינואר 2012

כאב גרון


כאב גרון

כאב גרון הוא אחת הבעיות המציקות ביותר. אנשים רבים סובלים מבעיות של כאב גרון לעתים קרובות מאד. הבעייה הזו יכולה להיות בעייה קלה שחולפת מעצמה, אבל לעתים קרובות היא עלולה להפוך לבעייה כרונית אשר גורמת לסבל רב לאנשים שסובלים ממנה. 

ישנם סוגים רבים של כאבים בגרון וחשוב להבדיל ביניהם. לעתים כאב גרון נובע מזיהום חיידקי והדבר עשוי לגרום לכאבים עזים ביותר. כאב כזה בד"כ מורגש כאשר אתם בולעים רוק או מזון והוא כאב חד מאד. אפשר להבחין במוגלה בגרון כאשר הכאב חריף. כדי לזהות את סוג החיידק, מקובל לבצע משטח גרון ולאחר מכן לקחת אנטיביוטיקה ע"מ להיאבק בו. מאד לא מומלץ לקחת טיפול כזה לבד ללא אבחנה מרופא, שכן נטילה של אנטיביוטיקה מחלישה את הגוף. במקרים רבים כאב גרון אינו נגרם מחיידקים ולכן טיפול אנטיביוטי כלל אינו יעזור לו. כאב גרון יכול להיות מסיבה שקשורה לוירוס שחדר אלינו לגוף, וירוס שבד"כ עובר תוך כמה ימים, ובמקרה כזה טיפול באנטיביוטיקה לא יעזור לכם להיפטר מהבעייה כלל וכלל.

כאב גרון מה עושים?
לעתים כאב גרון נובע מסיבה אחרת שהיא לא וירוס ולא חיידקים. כאבים רבים בגרון נובעים למעשה מתופעה שנקראת ריפלוקס. זוהי תופעה שמתארת את המצב שבו חומצות עולות מהקיבה לעבר איזור הגרון מסיבות שונות. כאשר החומצה מגיעה לגרון היא צורבת את האיזור, והדבר גורם לכאבים. ישנם סוגים שונים של טיפולים נגד בעיות כאב גרון מסוג זה, כמו כדורים נגד צרבת שמפחיתים את רמת החומציות בקיבה. במקרים חריפים אפשר לבצע גם טיפולים רדיקליים יותר, אך אותם לא מומלץ לנסות כמובן בלי אבחון מדוייק שנעשה ע"י רופא אף-אוזן-גרון. 

בכל מקרה תמיד אפשר לנסות כדי להקל על בעיות של כאב גרון כדורים למציצה או תרופות סבתא כמו תה עם לימון ודבש, ויש מי שנשבע שתוספת של ג'ינג'ר טרי מרוסק לתוך מים חמים  ושתייה שלהם יכולה גם היא לעזור לבעיות של כאב גרון. וכמובן שתמיד טוב לתת לגרון לנוח קצת וקצת שתיקה לא הזיקה מעולם לאיש. אז אם יש לכם כאב גרון אפשר פשוט לתת לו לנוח קצת ולראות אם זה עובר מעצמו. והעיקר, תמיד הבריאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה